Vanlige spørsmål

Spørsmål og svar kommer her

Er det bare å droppe innom , eller bør jeg bestille time først?
– Det er bare å komme innom, fleste feil fikses på timen.

Finner ikke riktig modell i priskalkulatoren, fikser dere andre mobiler enn det som står oppført?
-Ja vi fikser det meste, bare send oss en mail eller ta kontakt på Chat så svarer vi deg.

Jeg bor et stykk fra deres verksted, må sende i post. Hvordan går jeg fram?
– Send ditt produkt til følgende adresse:

Mobilreparatøren AS
Postboks 169
5408 SAGVÅG

Hva skal jeg legge med av info i forsendelsen:
– Legg ved navn, e-mail, og mobilnummer som vi kan nå deg på.
Skriv også stikkord hva du skal ha reparert. Legg denne informasjonen på et skriv inni pakken du sender.

Må jeg ta backup av tlf før eg eventuelt leverer den inn?
– Nei det trengs ikke, vi sletter ikke noe.

Hvordan pakker jeg mitt produkt:
– Pakk produktet gjerne inn i bobbleplast eller avispapir. Klipp så til papp og legg en pappbit på hver side av produktet og teip rund. Pakk produktet godt inn.

Skal jeg sende med originaleske og lader?
– Nei, det fordyrer porto. Esker som blir sendt inn blir ikke returnert.

Viktig informasjon

Personvern

Mobilreparatøren AS forplikter seg til å behandle personopplysninger på en sikker måte, og vi gjør som følger:

Vi er avhengige av dine personlige opplysninger, som navn, adresse, e-post og et telefonnummer vi kan nå deg på. På denne måten kan vi sikre at informasjon og saksgang angående ditt innleverte produkt kommer til rette vedkommende og at informasjonen er på mest effektiv måte. Personopplysningene du har oppgitt, vil på ingen måte bli videreformidlet eller brukt til andre formål eller til en tredje part. Vi vil at du som kunde skal føle deg trygg på at dine personalia blir håndtert konfidensielt.

Personopplysningene blir lagret i en kundedatabase, dette fordi vi gir 12 måneders garanti på delene vi reparerer. Da Mobilreparatøren AS er et norskeid og norskregistrert firma, er det de norske lovene innen personvern som til hver og en tid er gjeldene.

Betingelser

Mobilreparatøren AS ønsker at du tar sikkerhetskopi av produktet du sender inn. Før vi leverer fra oss et ferdigreparert produkt, ønsker vi å teste alle funksjoner. Med kode på telefonen lar dette seg ikke gjøre. Vi fraskriver oss ansvaret for feil på produkt vi ikke får testet.

Garantier

Mobilreparatøren AS gir 12 måneders garanti på reparasjoner utført av oss.
Garantien gjelder ikke om produktet bli utsatt for behandling som fører til skader på produktet.
Vår garanti bortfaller om andre skrur på produktet, eller om produktet har vert reparert tidligerer hos privatperson eller firma.

Mobilreparatøren AS er frittstående leverandør. Tjenestene og produktene leveres uavhengig av mobiltelefonprodusenter, nettbrettprodusenter og øvrige elektronikkprodusenter.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift.
Prisene er ikke inkluder frakt, det kommer i tillegg. Velg riktig fraktmetode i priskalkulatoren.
Vi tar forbehold om endring i prisene, men du betaler prisen du har fått oppgitt.

Kundeforpliktelser

Du som kunde forplikter deg til å teste produktet så snart det er mottatt, innen to dager, og melde tilbake til oss om det skulle være noe som ikke er som det skal.

Mobilreparatøren AS er frittstående leverandør. Tjenestene og produktene leveres uavhengig av mobiltelefonprodusenter, nettbrettprodusenter og øvrige elektronikkprodusenter.

Omstendigheter

Omstendigheter som ikke gjør Mobilreparatøren AS erstatningspliktig.

Når et produkt blir skadet som følge av å bli mistet i bakken, kjørt over, mistet i vannet/ på sjøen, eller hvordan det skulle bli skadet. Kan man i det aller fleste tilfelle bare se de utvendige «fysiske» skadene, men dette betyr ikke at der ikke er andre «indre» skader. Det kan forekomme senskader på hovedkortet, noe som gjør at produktet plutselig slutter å virke. Dette kan forekomme ved demontering av produktet, da alle delene i utgangspunktet er veldig skjøre, men etter at de har vært utsatt for «hard» behandling, som ved å bli mistet i bakken, er disse spesielt utsatt. Produktet er i sin helhet sammensett av mange ulike komponenter, komponenter som er avhengig av hverandre for å fungere. Blir en / eller flere av disse komponentene skadet kan produktet i mange tilfeller ikke repareres.

Mobilreparatøren AS er ikke ansvarlige for skader eller tap som er forårsaket av slike senskader.

Mobilreparatøren AS kan ikke holdes ansvarlig for fuktskader på innleverte produkt. Et produkt kan være fuktskadet selv om det ikke har vært direkte i kontakt med flytende vann. Der er sensorer som blir utløste om det er kommet kondens i «maskineriet».

Et produkt som har vært utsatt for kondens, kan tilsynelatende fungere en tid, til det så plutselig kortslutter. En kan få kondens i produkt på utallige måter, bare for å nevne noen, kan det bli kondens ved at en tar produktet med seg inn på badet når en dusjer. Det er også stor sannsynlighet for at det oppstår kondens om man har produktet i en lomme når man er ute på tur, da spesielt i regnvær.

Mobilreparatøren AS er frittstående leverandør. Tjenestene og produktene leveres uavhengig av mobiltelefonprodusenter, nettbrettprodusenter og øvrige elektronikkprodusenter.

Cookie /informasjonskapsler

Fra og med 1.juli 2013, kom det en ny lov. Endringens skjer i forbindelse med en revidert utgave av «Lov om elektronisk kommunikasjon. Nytt i denne loven, § 2-7b Bruk av informasjonskapsler/cookie.

Dette innebærer at alle norske nettsteder som benytter cookies/infomasjonskapsler, må innhente brukernes samtykke om at disse kan lagres på brukernes kommunikasjoneenhet.

(http://www.digi.no/918821/er-du-foreberedt-paa-nye-cookie-regler)

For at du skal kunne godkjenne bruken av cookie, må du selv akseptere dette i nettleseren din. Med andre ord, bestemmer du selv om du ønsker at vi skal kjenne deg igjen neste gang du besøker nettsiden vår. Velger du på et tidspunkt å godta cookien, kan du når som helst slå den av igjen.

Vi gjør oppmerksom på at du kan se på våre produkter, online, uten at du må godta cookie.

Reparasjonsprosessen

Fyll ut skjema

Du sender oss din bestilling av reparasjon ved å fylle ut bestillingsskjemaet. Priskalkulatoren rekner ut pris for reparasjonen. Finner du ikke ditt produkt, modell eller aktuell skade, ta kontakt med oss på telefon, chat eller mail så løser vi problemet. Etter du har sendt skjema vil du motta en bekreftelse på mail, samt fraktetikett om du ønsker det, og opplysninger om hvor du kan levere/hente ditt produkt.

Send til oss

Innpakningen er vesentlig for hvordan vi mottar et produkt, så tenk over dette før du pakker ditt produkt. Tips : Pakk produktet gjerne inn i bobbleplast eller avispapir. Klipp så til papp og legg en pappbit på hver side av produktet og teip rund. Pakk produktet godt inn. Du får tilsendt fraktlapp med sporing om du ønsker, den sender vi deg på epost så skriver du den ut og fester på «sendingen».

Hent og betal

Levering av produkt skjer etter avtale med kunde. Skal produktet sendes i post, sendes pakken til deg med sporing. Du som kunde forplikter deg til å teste produktet så snart det er mottatt, innen to dager, og melde tilbake til oss om det skulle være noe som ikke er som det skal.